Παραδίδονται ιδιαίτερα μαθήματα Ακορντεόν
αρμονίου, πιάνου, φλογέρας,
τραγουδιού για νήπια και παιδιά,
θεωρίας της μουσικής,
μουσικής προπαιδείας,
Μορφολογίας και Ιστορίας της μουσικής,
Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής
Βυζαντινής Μουσικής
με διαφοροποιημένη διδασκαλία
(και μέσω διαδικτύου/online)


Προετοιμασία εισαγωγής σε Μουσικά Σχολεία

Στείλτε το μήνυμα σας στη φόρμα επικοινωνίας




Άλμπερτ Κετετζιάν - Τεχνίτης Μουσικών Οργάνων


Στο πρώτο σπίτι της Νέας Σμύρνης, στο σπίτι με τον ανεμόμυλο όπως ήταν γνωστό, βρίσκεται το εργαστήρι μουσικών οργάνων του Άλμπερτ Κετετζιάν. Εγκαταστάθηκε σε αυτό το χώρο το 1985. Είναι ένα σπίτι με μεγάλα δωμάτια και πολύ ψηλά ταβάνια, ιδανικά για να χωρούν τον αντίλαλο των μουσικών οργάνων.
Ο Άλμπερτ, γεννημένος στο Τορόντο του Καναδά, είναι ένας αεικίνητος άνθρωπος με κοφτερό μυαλό και μαγικά χέρια. Η τεχνική του ικανότητα υπερβαίνει κάποιες φορές τις προσδοκίες των μουσικών. Σε αυτό το εργαστήρι τα μουσικά όργανα βρίσκουν ξανά τον ήχο τους και οι μουσικοί το χαμόγελό τους.
Από πολύ μικρός αγαπούσε τη μουσική. Στην αρχή έπαιζε κιθάρα μέχρι που τα δάχτυλα του γλίστρησαν σε ένα πιάνο Steinway. Την ίδια κιόλας στιγμή,  παρασυρμένος από την ηχητική διαύγεια του οργάνου αποφασίζει να συνεχίσει τις σπουδές του στο πιάνο. Όταν όμως οι γονείς του αγόρασαν ένα μέτριο πιάνο για τη μελέτη του, απογοητεύτηκε τόσο πολύ από τον κάκιστο ήχο που αποφάσισε να λύσει το πιάνο και να το κουρδίσει από την αρχή (όσο μπορούσε τότε). Η σπίθα μόλις είχε ξεκινήσει.
Στα 15 του χρόνια συμμετείχε σε μία συναυλία της αρμένικης κοινότητας. Με το που έπαιξε τις πρώτες νότες, το κακομεταχειρισμένο πιάνο ηχούσε ξέπνοα. Αμέσως κατάλαβε πως για να ξαναπαίξει πιάνο θα έπρεπε ο ήχος να είναι άρτιος. Έτσι η φλόγα της επισκευής ξύπνησε μέσα του.
Έμαθε να κουρδίζει πιάνα από έναν τυφλό κουρδιστή ο οποίος έκανε εξαιρετική δουλειά. Στο ακορντεόν δε συνάντησε ποτέ κάποιον καλό τεχνίτη. Όμως παρακολουθώντας τους, έφτασε την τέχνη αυτή σε ανώτερα επίπεδα εξελίσσοντας την ακόμα και σήμερα.
Όταν ήρθε στην Ελλάδα ασχολείτο μόνο με το κούρδισμα πιάνων. Είχε τόση δουλειά που δεν προλάβαινε να μπει στο εργαστήριο του. Όταν μειώθηκε η ζήτηση, άρχισε να ασχολείται με αναπαλαιώσεις, με ειδικές κατασκευές, με τοποθέτηση μικροφωνικών συστημάτων και φυσικά κούρδιζε πληθώρα μουσικών οργάνων. Το ακορντεόν άργησε να μπει στην καθημερινότητα του. Στην αρχή κούρδιζε μόνο για φίλους λόγο έλλειψης χρόνου. Σιγά σιγά όμως ο νέος και ανανεωμένος ήχος των λιγοστών κουρδισμένων ακορντεόν προσέλκυσε και άλλους ακορντεονίστες που μέχρι σήμερα τον εμπιστεύονται πιστά.
Η πιο σημαντική στιγμή της δουλειά του ήρθε το 1999 με την παράσταση SixXen. Κατασκεύασε έξι μεταλόφωνα όργανα από τσάπες για το έργο ¨Προμηθέας¨ του Ιάνη Ξενάκη που θα παιζόταν στο Μέγαρο Μουσικής.
Άλλη μια ωραία στιγμή ήρθε όταν κατασκεύασε ένα μεγάλο σαντούρι και βιολοντσέλο ενσωματωμένα μαζί για μία παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Κατά τη διάρκεια της πολύχρονής συνεργασίας του με το Εθνικό Θέατρο αυτό το μουσικό όργανο ήταν το μεγαλύτερο σε μέγεθος γι’αυτό για τη μεταφορά του κατασκευάστηκε ειδική θήκη.
Για τον Άλμπερτ η πρόκληση ήταν και είναι ο σπόρος της δημιουργίας. Στο Μέγαρο Μουσικής δεν αναφέρθηκε ποτέ το όνομα του κατασκευαστή αυτού του ιδιαίτερου οργάνου, ούτε η χώρα προέλευσής του (μόνο η χώρα προέλευσης είχε ζητηθεί από τον Άλμπερτ). Αν τελικά το ιδιαίτερο αυτό μουσικό όργανο φύτρωσε, τώρα ξέρουμε πως φύτρωσε στο εργαστήρι του Άλμπερτ Κετετζιάν.
Ο Μανώλης Καλομοίρης γράφει στο βιβλίο "οργανογνωσία" πως «το ηχόχρωμα του οργάνου είναι ο χαρακτήρας του ήχου του οργάνου». Το ηχόχρωμα. Πόσο σημαντικό είναι για έναν μουσικό; Ο Άλμπερτ μας εξηγεί πως ένα καλό όργανο διώχνει τις αναστολές και με ευκολία η ψυχή μας μπορεί να μιλήσει μέσα από τα χέρια μας. Ένα τέλειο μουσικό όργανο όμως δε διαρκεί για πάντα αν δε το φροντίσουμε. Θα πρέπει τουλάχιστον μία φορά το χρόνο να το βλέπει ειδικός τεχνίτης. Συγκεκριμένα για το ακορντεόν μας λέει πως ο χώρος που εκτίθεται το ακορντεόν καθορίζει και την επίσκεψή του στο εργαστήρι. Αν για παράδειγμα ένας επαγγελματίας ακορντεονίστας παίζει συχνά σε χώρους με αρκετό καπνό τότε θα πρέπει να επισκευάζεται συχνότερα. Δε θα πρέπει να αφήνουμε το ακορντεόν σε χώρους με υγρασία ή δίπλα σε εστία θέρμανσης. Επίσης αν για κάποιο λόγο το έχουμε πάρει στην παραλία θα πρέπει με την πρώτη ευκαιρία που θα βρεθούμε σε κλειστό χώρο να παίξουμε τα πλήκτρα και να ανοιγοκλείσουμε τη φυσούνα αρκετές φορές για να διώξουμε τον αέρα του ιωδίου. Γενικότερα θα πρέπει να σκεφτόμαστε πως το ακορντεόν είναι ένα ζωντανό όργανο που αναπνέει. Αυτό σημαίνει πως πολύ εύκολα απορροφά ρύπους. Επίσης το πιο κατάλληλο μέρος για να τοποθετηθεί το ακορντεόν είναι η θήκη του.
Μας εξηγεί επίσης πόσο σημαντική είναι η αγορά του ακορντεόν. Δεν πρέπει να αγοράζουμε ακορντεόν μόνο και μόνο επειδή μας αρέσει ένα μοντέλο. Θα πρέπει να κάνουμε έρευνα. Τα χειροποίητα ακορντεόν είναι τα καλύτερα, έχουν πιο σκληρές λάμες και βγάζουν πιο καθαρό ήχο. Θα πρέπει να ρωτάμε από τι ξύλο είναι φτιαγμένο, για παράδειγμα αν είναι από μαόνι ή έλατο τότε ο ήχος πάλλεται σε όλες τις συχνότητες. Όταν θα βρεθούμε σε ένα κατάστημα με μουσικά όργανα θα πρέπει να ενημερώσουμε τον υπεύθυνο γιατί χρειαζόμαστε το ακορντεόν και τι μουσική μας αρέσει να παίζουμε για να μας προτείνει το κατάλληλο. Επίσης ο σωματότυπος παίζει σημαντικό ρόλο. Ένας μικρόσωμος άνθρωπος δεν μπορεί να αγοράσει μεγάλο ακορντεόν διότι δύσκολα θα το κατευθύνει όπως και ένας μεγαλόσωμος δύσκολα κατευθύνει ένα μικρό. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχουν ακορντεόν Midi, γυναικεία και ακορντεόν επί παραγγελία. Ο Άλμπερτ εκτός από την επισκευή είναι και επίσημος αντιπρόσωπος της Ballone Burini και Bugari Armando. Φυσικά όποιος αγοράσει ακορντεόν από τον Άλμπερτ του παρέχεται συντήρηση εφ’ όρου ζωής.
Διαλέξτε με προσοχή το μουσικό όργανο που σας ταιριάζει, αγαπήστε το και ζήστε με αυτό. Η μουσική γεννήθηκε ελεύθερη και είναι πολύ γοητευτικό να τη συλλάβεις και να συμπορευτείτε.


Ο χρόνος μου με τον Άλμπερτ ήταν επιμορφωτικός σαν εκπαιδευτική εκδρομή όπου οι νέες πληροφορίες και οι καινούργιες παραστάσεις στροβιλίζουν την σκέψη σου. Είναι ένας υπέροχος συνομιλητής  και τον ευχαριστώ θερμά για την υπομονή του και τη δοτικότητα του.

Εις το επανιδείν



Στοιχεία επικοινωνίας: Βάρνης 11 - Ν.Σμύρνη
                                        τηλ. 210 9314025 - 6977083552
                                     accordionmastertuner.blogspot.com
                                     

5 σχόλια:

PAPANARGYROY EMMANOYEL είπε...

Η δουλειά που κάνει ο Άλμπερτ είναι άκρως επαγγελματική.Ένα "κουρασμένο" ακορντεόν που δούλεψε 28 χρόνια ακατάπαυστα σε δύσκολες για το όργανο συνθήκες,επεστράφη στα χέρια μου καλύτερο κι από καινούριο!Μου κάνει εντύπωση,εκτός από τη συντήρηση του οργάνου (επιδιόρθωση φθαρμένων στοιχείων), το εξαιρετικό κούρδισμα του οργάνου.Επίσης,διαπίστωσα ότι δεν του λείπει (του Άλμπερτ) η αγάπη και το μεράκι για το ακορντεόν,αφού έχοντας σαφέστατη γνώση του τρόπου λειτουργίας των ρεζιστρών ,μου προσέφερε πίσω ένα όργανο στην ουσία με περισσότερες ρεζίστρες,αξιοποιώντας τις δυνατότητες του casotto.Ο επαγγελματισμός του φάνηκε ,επίσης, από το γεγονός ότι με ενημέρωνε για οποιοδήποτε βήμα έκρινε πως ήταν απαραίτητο να γίνει σχετικά με τη συντήρηση του οργάνου.Ο κόπος της δουλειάς του,κρίνοντας από το αποτέλεσμα,δικαίως του ανήκει.Τον ευχαριστώ θερμά και δηλώνω ότι θα αποτελέσω ζωντανή διαφήμιση για το έργο που προσφέρει.

Εμμανουήλ Παπαναργύρου (GABANELLI 120)
Θεσσαλονίκη, 17.03.2020

Unknown είπε...

Τα σημάδια και η φθορά του χρόνου που φαίνονταν στο ακορντεόν μου, με έκαναν να ψάξω στο διαδίκτυο για έναν καλό τεχνίτη που θα μπορούσα να του το εμπιστευτώ. Τα πολύ καλά σχόλια που κυκλοφορούσαν για τον Άλμπερτ, μου κέντρισαν το ενδιαφέρον. Τον πήρα τηλέφωνο και κλείσαμε ραντεβού για να μου πει αρχικά την γνώμη του και να αποφασίσω τι να κάνω. Πρόκειται πρώτα απ' όλα για έναν εξαιρετικό άνθρωπο με μεγάλη πείρα και αγάπη για τα μουσικά όργανα, ένας πραγματικός μάστορας που ότι φτιάχνει το κάνει με πολύ μεράκι ! Επιβεβαιώνω όσα έχετε διαβάσει σε σχόλια και επαυξάνω ! Την πρώτη μέρα που του πήγα το ακορντεόν, έπαθα σοκ όταν ταχυδακτυλουργικά μου το άνοιξε στο λεπτό μπροστά μου και μου εξήγησε τα πάντα. Για πρώτη φορά έβλεπα εσωτερκά πως είναι το ακορντεόν μου. Πέραν της φθοράς του χρόνου, αμέσως εντόπισε και μια βλάβη που είχε υποστεί το όργανο την οποία αγνοούσα, αλλά την είδα με τα μάτια μου και είχε δίκιο. Πέραν από την αντικατάσταση των σκισμένων λουριών, των σκουριασμένων κλείστρων και των επισκευών που έκανε, με έναν μαγικό τρόπο πραγματικά έκανε το ακορντεόν μου καλύτερα και από καινούργιο. Σας διαβεβαιώ όσοι θέλετε συντήρηση στο ακορντεόν σας θα πρέπει να περάσετε από τον Άλμπερτ και δεν θα το μετανιώσετε! Τον ευχαριστώ πολύ για την δουλειά του και υποκλίνομαι στο ταλέντο του !

Unknown είπε...

Γραμμένκς Γεώργιος 31 Μαΐου 2021

Unknown είπε...

Γραμμένος Γεώργιος 30 Μαΐου 2021

Unknown είπε...

Συγνώμη για τα δύο τελευταία λάθη. Το τελευταίο κείμενο είναι από Γραμμένο Γεώργιο Ίλιον, 31 Μαΐου 2021 VICTORIA